sobota, 26 czerwca 2021

Kompostowy coldframe czyli genialny inspekt Indianki

Mój nowy wynalazek - kompostowy coldframe czyli inspekt kompostowo-ziemny.
Służy mi do uprawy ogórków o podwyższonych wymaganiach cieplnych czyli np. melonowych i szklarniowych.

Mam do niego folię do zakrycia całości w oparciu o te ściany kompostowe. Na razie folia nie jest potrzebna, bo jest bardzo ciepło.

Kompostowy coldframe powstał w tym roku. Jego budowa została zakończona niedawno, więc nie było możliwości, żeby go wykorzystać wcześniej.

Natomiast w przyszłym roku już będzie możliwość aby go wczesną wiosną wykorzystać do uprawy warzyw wymagających ochrony przed chłodem i przymrozkami wiosennymi.

Ogromną zaletą kompostowego coldframa jest to, że nic nie kosztuje i jest ogromny. Na ścianach coldframa też można uprawiać warzywa.

Izabella INDIANKA Redlarska

17 komentarzy:

  1. Coś jak walpini, underground greenhouse, świetne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję 😁
      To mój pomysł autorski :)

      Podstawieni psychiatrzy kliki zaszczuwają mnie, ale mojej wrodzonej kreatywności nie potrafią zniszczyć 😜

      Usuń
    2. Aż tak ? To wręcz aż niwiarygodne- jak to możliwe ?

      Usuń
    3. Mazurska, a raczej żydowska, postkomunistyczna, urzędnicza mafia trzymająca władzę w moim powiecie nadużywa uprawnień i z premedytacją łamie prawo uciekając się do oszustw, kłamstw i manipulacji. Nienawidzą mnie, bo zawsze mówię prawdę i wytykam ich naruszenia prawa.

      Usuń
  2. Ja tam widzę parę problemów z tym "inspektem" - mocowanie folii będzie problematyczne (będziesz dźwigać kamienie?), wentylacja kiepska lub żadna, a ponadto, gdy spadnie deszcz, zrobi się z tej folii wielkie oczko wodne i zgniecie rośliny pod spodem. Dodatkowo, jeśli pryzmy faktycznie składają się z samych chwastów, to te ściany zaraz opadną, bo materia organiczna ulega kompostowaniu. Dosypywanie na bieżąco nie będzie łatwe, jeśli faktycznie położysz tam folię.
    Mam bardziej genialny pomysł i wymagający o niebo mniej pracy: cztery drewniane słupki w narożnikach, folia przyczepiona do nich zszywaczem tapicerskim, który kosztuje śmiesznie mało, a 1000 zszywek to kwestia paru złotych.

    No i przede wszystkim - czy tam już coś rośnie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pryzma składa się z darni razem z ziemią i nie opadnie znacząco.
      Mam tę pryzmę robioną od zeszłego roku i nie zauważyłam żeby opadła. Może minimalnie. Raczej ubiła się niż opadła.

      W zeszłym roku na tej pryzmie rosły dynie i cukinie.

      Jak zamierzasz zrobić zadaszenie w swoim inspekcie opisanym powyżej?

      Usuń
    2. Mój compost coldframe jest na tyle wysoki, że nie ma potrzeby dokładania kolejnych warstw.
      Zmieszczą się tam także krzewy pomidorów i papryki.

      Usuń
    3. Widzę, że ci przez gardło nie przechodzi nazwa "inspekt", bo dałeś w cudzysłowiu, więc możesz spokojnie nazwać to moje ogrodowe, kreatywne, permakulturalne dzieło Inspektem Indianki, w skrócie II.😊

      Usuń
  3. Nie opadnie folia gdy żerdzie przerzucę przez inspekt. Oczko się nie zrobi na folii, bo ja zrobię dziurki w folii.

    OdpowiedzUsuń
  4. Rosną już ogórki melonowe. Na razie malutkie, ale niedawno posiane.

    OdpowiedzUsuń
  5. jesteś genialna - super pomysl. Naprawde trzeba byc osobą wybitnie inteligentna by taki inspekt wymyslic. Gratuluje pomyslu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak bedziesz miala kiedys czas i mozliwosci moze bys pokazala ten inspekt od budowy krok po kroku po uprawe w nim roznych warzyw? mysle ze wiele osob by moglo z tego skorzystac a ja musze sie przyznac napewno bym skorzystal poza tym masz bardzo seksowny glos i uwielbiam Cie sluchac

      Usuń
  6. Coś wspaniałego - nie mogę się na te wybitne dzieło napatrzeć. R de syf pewnie zielenieje z zazdrości .

    OdpowiedzUsuń
  7. Syfiarze sraczki dostali z zazdrości i stąd tam cisza. Siedzą na kiblach 😜

    OdpowiedzUsuń

Witajcie na moim blogu armio czytelników 😊

Zanim napiszesz coś głupiego, ODROBACZ SIĘ!!!

🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎

Do wrogów Indianki i Polski:
Treści wulgarne, kłamliwe, oszczercze, manipulacyjne, antypolskie będą usunięte.
Na posty obraźliwe obmierzłych gadzin nie mam zamiaru odpowiadać, a jeśli odpowiem - to wdepczę gada w błoto, tak, że tylko oślizgły ogonek gadziny nerwowo ZAMERDA. 😈

Do spammerów:
Proszę nie wklejać na moim blogu spamu, bo i tak zmoderuję i nie puszczę.

Please no spam! I will not publish your spam!