piątek, 18 czerwca 2021

II K 358/19 Skarga na BOI

II K 358/19 konie i pies

SSR Mariusz Justyn Mazur
Sąd Rejonowy w Olecku
II Wydział Karny
ul. Osiedle Siejnik I 18
19-400 Olecko 
tel. 87 523 06 40
fax 87 523 06 95
karny@olecko.sr.gov.pl

II K 358/19 Skarga na BOI

Podczas przeglądania akt
podpisałam kilka moich pism procesowych, które złożyłam do sądu, a które nie były podpisane długopisem.

Jak w aktach są pisma procesowe nie podpisane ręcznie długopisem z imienia i nazwiska to nie są rozpatrywane w trakcie procesu i przy wydawaniu wyroku, albo są odrzucane i pomijane jako nie podpisane, prawda?

Chciałam dopełnić formalności, aby moje pisma procesowe, moje wnioski dowodowe i inne oraz zeznania były traktowane poważnie, nie były pomijane w trakcie procesu ani podczas wydawania wyroku, a urzędniczka mi to uniemożliwiła.

Wnoszę o umożliwienie mi podpisania wszystkich moich dokumentów złożonych do sądu moim podpisem niebieskim długopisem. Mogę wstawić aktualną datę podpisu.

Ponadto wnoszę o zamontowanie głośnika i mikrofonu w sali gdzie są przeglądane akta, ponieważ pomiędzy petentem, a urzędniczką siedzącą w drugim pokoju jest tłumiąca głos szklana szyba, do tego pani siedzi w masce i mi też każe męczyć się w masce w pomieszczeniu, gdzie jestem sama i skutek jest taki, że ja nie rozumiem co ona do mnie mówi, ani ona nie rozumie co ja mówię do niej przez tę szybę i przez tę maskę. Przez tę jej maskę i szybę dociera do mnie niezrozumiały bełkot. W takich warunkach nie jestem w stanie pracować w tym sądzie.

Uciążliwością jest też limitowanie czasu na przeglądanie akt zwłaszcza w sytuacji, gdy nie ma żadnej kolejki, nie ma innego petenta, a ja jestem wyrzucana z przeglądarni akt po 45 minutach.

Z tego co mi wiadomo pełnomocnicy stron nie mają limitów tylko strony postępowania. Taka dyskryminacja nie ma uzasadnienia i nie jest zgodna z Konstytucją.

Pełnomocnicy, którzy prowadzą wiele postępowań, wiele spraw nie są w stanie poświęcić całego swojego czasu na jedną sprawę danego klienta. Sprawy są niedopilnowane.

Zainteresowany swoją sprawą klient/petent powinien mieć możliwość swobodnego dostępu do akt sprawy, która go dotyczy, aby móc dopilnować swoją sprawę.

Jeżeli jednorazowo w poczekalni sądu nie może znajdować się więcej niż jedna osoba to Sąd powinien wydłużyć godziny pracy przynajmniej w zakresie działalności biura obsługi interesantów zamiast limitować czas dostępu do akt.

Nie może być tak, że strona postępowania przegrywa sprawę, ponieważ nie ma dostępu do akt, lub ten dostęp jest utrudniony, ograniczony.

W warunkach jakie stworzył Sąd Rejonowy w Olecku ja nie mam możliwości sprawdzenia czy wszystkie moje wnioski dowodowe i inne zostały zarejestrowane i wszyte do akt, oraz przede wszystkim nie mam możliwości zapoznania się z pismami przeciwnika i zareagowania na nie.

Izabella INDIANKA Redlarska

8 komentarzy:

  1. Można prosić o kopie i wtedy masz akta w domu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale kopie całych akt to jest ogromny majątek - to trzeba mieć mnóstwo pieniędzy - oni sobie każą płacić za każdą stronę poważne kwoty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, obowiązuje to we wszystkich urzędach. Kosztuje sporo, bo to za każdą stronę.

      Usuń
  3. A czy wszystkie strony ci są potrzebne ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie musisz mieć wszystkich tylko najważniejsze. Resztę możesz sfotografować. Ile kosztuje 1 strona. Mie może byc za darmo, bo sprzęt i obsługa nie jest za darmo.

    OdpowiedzUsuń
  5. 8 groszy za stronę to poważny wydatek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy nie więcej? To nie są urzędnicze fanaberie lecz koszty papieru do drukarki, toner, eksploatacja ksero. O tym trzeba pamiętać. Dla kogoś, kto nie ma pieniędzy na a bilet są to ogromne koszty. Niemożna zapominać o tym. Trochę to jak syty ma zrozumieć głodnego. Bądźmy ludźmi.

      Usuń
  6. Strony są zobowiązane do wysyłania tylu egzemplarzy pism ilu jest uczestników plus dla sądu. Kazdy uczestnik otrzymuje więc pisma od strony przeciwnej.

    OdpowiedzUsuń

Witajcie na moim blogu armio czytelników 😊

Zanim napiszesz coś głupiego, ODROBACZ SIĘ!!!

🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎

Do wrogów Indianki i Polski:
Treści wulgarne, kłamliwe, oszczercze, manipulacyjne, antypolskie będą usunięte.
Na posty obraźliwe obmierzłych gadzin nie mam zamiaru odpowiadać, a jeśli odpowiem - to wdepczę gada w błoto, tak, że tylko oślizgły ogonek gadziny nerwowo ZAMERDA. 😈

Do spammerów:
Proszę nie wklejać na moim blogu spamu, bo i tak zmoderuję i nie puszczę.

Please no spam! I will not publish your spam!