sobota, 12 lutego 2022

Nauczanie przez dziobanie

 
Mam jeden dzień na to, by ten podręcznik przeczytać. Nie wiem czy zdążę, dlatego zaimplementowałam sobie dziś czytanie przez dziobanie. Mianowicie wczytuję się (wdziobuję wybiórczo z upodobaniem  niczym kura) w poszczególne rozdziały i zagadnienia filozoficzne, które padały podczas zajęć, które odnotowałam w swej pamięci.
 
W ten sposób wiedza ma robi się wybiórcza, ale robi się i co najważniejsze, jest duże prawdopodobieństwo, że natknę się na te zagadnienia podczas egzaminu i dam radę zaliczyć :D
Drugim plusem takiego czytania podręcznika jest to, że zostanie on przeze mnie przyswojony szybciej. Potem, gdy będzie na to czas, na spokojnie przeczytam sobie stronę po stronie od początku do końca i utrwalę sobie te wcześniej wydziobane zagadnienia. 

Muszę pamiętać, narzucić sobie taką dyscyplinę, aby nie czytać żadnych artykułów na Internecie, bo to zajmuje moją uwagę i czas - lecz skupić się na czytaniu zakresu studiów który mam do opanowania, bo okazało się, że doba ma tylko 24 godziny i nie jestem w stanie wszystkiego dziennie przeczytać, tego co przykuwa moją uwagę versus to, co powinnam przeczytać.
 
Czyli selekcja - odrzucam artykuły z Onetu i innych portali - zamiast tego wchłaniam podręczniki i teksty przesłane przez wykładowców do przeczytania. 
 
Trzeba też zacząć stosować w piśmie i mowie na co dzień - poznane pojęcia i określenia, co by mój język zaczął się robić bardziej prawniczy, profesjonalny, poszerzony, bogatszy.
 
Indianka samodyscyplinująca swoje czytanie
 

16 komentarzy:

  1. Ja mam inny sposób dzięki któremu szybciej wiedza wchodzi mi do głowy . Robię to tak stukam głową czołem kilka razy o ścianę. Powtarzam to wielokrotnie - im więcej razy postukam tym jest lepszy efekt W ten sposób się odpręzam. Może robię jak dzięcioł ale czuję się jak sowa.Twoja metoda to dziobanie moja stukanie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety zal Lewandowskiego - https://sport.onet.pl/pilka-nozna/liga-niemiecka/vfl-bochum-bayern-monachium-na-zywo-jak-lewy-relacja-i-wynik-bundesliga/r6k53tx

    OdpowiedzUsuń
  3. To prawo czy historia? Studiujesz jedno i drugie?

    OdpowiedzUsuń
  4. Indianka studiuje filozofię - nawet książki już jadą do niej . Indianko obejrzyj link na pewno cię to zaintetesuje i co o tym sądzisz ? https://wiadomosci.onet.pl/swiat/celibat-w-kosciele-katolickim-krotka-historia-zwiazkow-ksiezy-z-kobietami/g7hx2yx

    OdpowiedzUsuń
  5. Znów nie mogę zasnąć, ale nastawiłam sobie budzik na 8.oo i będzie to bolesne wstawanie 😅

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlaczego nie śpisz w nocy a śpisz za to w dzień ? Co się stało z twoim biologicznym zegarem ? Poszedł się jebać czy co ?

      Usuń
    2. Mój biologiczny zegar poszedł się jebać :D

      Usuń
  6. Mniej pierdół z neta a więcej ciężkiej pracy w dzień. I problemy miną.

    OdpowiedzUsuń
  7. Qrwa. Już 11.oo. Dopiero się obudziłam.
    Ani wyspana, ani wypoczęta tym razem.
    O 8.oo rano mój organizm próbował zabić budzik.😳

    OdpowiedzUsuń
  8. O qrwa to sobie dziś pospałaś. W końcu niedzielę trzeba święcić .

    OdpowiedzUsuń
  9. Iza ty taka święta A przeklinasz jak niejeden ksiądz:)

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja mam inną metodę . Podśpiewuję i ćwierkam sobie jak się uczę . Polecam fajna metoda przez ćwierkanie i podśpiewywanie . I od razu wiosna bliżej.

    OdpowiedzUsuń
  11. Indianki, te studia Cię wykończą :( daleko masz na egzaminy? Filozofia w Olsztynie a prawo w Ełku? To daleko.. trzymam kciuki

    OdpowiedzUsuń
  12. :)
    Nie dam się wykończyć. Teraz najważniejsze aby wszystkie przedmioty pozaliczać.

    OdpowiedzUsuń

Witajcie na moim blogu armio czytelników 😊

Zanim napiszesz coś głupiego, ODROBACZ SIĘ!!!

🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎

Do wrogów Indianki i Polski:
Treści wulgarne, kłamliwe, oszczercze, manipulacyjne, antypolskie będą usunięte.
Na posty obraźliwe obmierzłych gadzin nie mam zamiaru odpowiadać, a jeśli odpowiem - to wdepczę gada w błoto, tak, że tylko oślizgły ogonek gadziny nerwowo ZAMERDA. 😈

Do spammerów:
Proszę nie wklejać na moim blogu spamu, bo i tak zmoderuję i nie puszczę.

Please no spam! I will not publish your spam!