niedziela, 21 lutego 2021

Niedzielne kucharzenie

Jest ładniej i przytulniej, ale to nie koniec zmian. Dzisiaj nie miałam czasu kontynuować porządkowania kuchni, bo zajęłam się cukiniami i dynią czyli pozyskiwaniem nasion, gotowaniem, pieczeniem.

Pyszną zupę dyniową ugotowałam. Cukinio-dynię makaronową upiekłam w piekarniku. Została mi jeszcze cała słodka, chrupiąca dynia pomarańczowa na jutro do przyrządzenia. Z nasion już uwolniona.

Nie mam w tej chwili pieczywa, więc na śniadanie zrobiłam sobie sałatkę z gotowanych ziemniaków i wątróbki drobno posiekanych plus do tego dodana posiekana cebula, groszek zielony konserwowy, odrobina majonezu, oleju rzepakowego oraz musztardy.

Gdy wpadła Brunhilda starła moją rzepę i brukiew oraz dodała mojej pysznej zalewy po papryce. Surówka tego typu jest bosko smaczna i zdrowa.
Zjadłyśmy surówkę chwaląc pod niebiosa jej walory smakowe i zdrowotne.

Brunhilda zjadła swoją połowę surówki i łakomie łypała okiem na moją połówkę, więc pośpiesznie swoją połowę surówki podzieliłam jeszcze na dwie części i zjadłam sobie tą surówkę z podgrzanymi pulpetami i świeżo ugotowanymi ziemniakami, a drugą część mojej surówki dodałam do sałatki porannej, całość dokładnie wymieszałam i zapakowałam do słoików na później. Przepyszna!
Wyszła mi mega sałatka na jutro rano na śniadanie i na dziś wieczorem.

Jutro trzeba wreszcie upiec chleb i bułki.
Stolnica się znalazła, drożdże są, także wykrętów nie będzie 😁

Izabella INDIANKA Redlarska

12 komentarzy:

  1. Bardzo fajnie że jadłyście razem surówkę z brunhildą. Tylko dlaczego ona tak łakomie spoglądała w twoją stronę ? Powinniście gotować razem bo to co 2 głowy to nie jedna 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brunhilda, jak napisałam powyżej, łakomie spoglądała na moją surówkę, a nie na mnie.
      To wegetarianka i uwielbia moje eko warzywa. Są pełne smaku i zdrowe.

      Usuń
    2. A co ona własnych warzyw nie ma że przychodzi ci podjadać od ciebie ? Kiedyś pisałaś że wolontariusze także podjadali twoje produkty . Chce ci się utrzymywać takich pasożytów? Chyba że ta Kunegunda znaczy cis więcej dla ciebie to co innego :)

      Usuń
    3. Nie mam zamiaru nikogo utrzymywać za darmo. Niemka dostaje ode mnie warzywa, gdy coś pomaga mi zrobić. Gdy nie było mnie tydzień, jadła ile chciała za opiekę nad moimi zwierzętami. To zdrowy układ.

      Usuń
  2. Byłoby wspaniale gdybyś miała własne warzywa i własne przetwory, dziwne że ich nie masz.

    OdpowiedzUsuń
  3. Co ty gadasz?? No przecież mam pół piwnicy warzyw własnych!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ona tak na przysłowiowy krzywy ryj wszędzie się nawpieprza. Wszystkich obżera i może naucz gada, że należy partycypować w kosztach. Znalazła sposób na życie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz pół piwnicy własnych warzyw A nie masz na bilet do Olsztyna ? Nie możesz sprzedać tych warzyw ? Jak masz pietruszkę to sporo byś zarobiła. Pomyśl o tym.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie mogę sprzedać.
    Pietruszki nie mam.
    Mam seler.
    Warzywa mam na własne potrzeby i do karmienia moich zwierząt. Gdy Niemka coś pomaga mi zrobić też dostaje ode mnie warzywa.

    OdpowiedzUsuń
  7. W niedzielę odwiedziła mnie towarzysko, nie miałam ciastek by ją poczęstować, byłam zajęta przerabianiem dynii i cukinii, więc zaproponowałam by zrobiła surówkę z rzepy i brukwi. No i zrobiła.

    OdpowiedzUsuń
  8. To już nie pierwszy raz ktoś cię objada. Wcześniej wolontariusze nie chcieli pracować ale do twoich warzyw chętnie wyciągali rączki . Dobrze że to zauważyłaś i że zauważasz takie rzeczy . Brunhilda też jest zadowolona zrobiła sałatkę i miło spędziliście czas. Powinna częściej cię odwiedzać A co u niej słychać ? Co ona porabia w twoich stronach ?

    OdpowiedzUsuń

Witajcie na moim blogu armio czytelników 😊

Zanim napiszesz coś głupiego, ODROBACZ SIĘ!!!

🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎

Do wrogów Indianki i Polski:
Treści wulgarne, kłamliwe, oszczercze, manipulacyjne, antypolskie będą usunięte.
Na posty obraźliwe obmierzłych gadzin nie mam zamiaru odpowiadać, a jeśli odpowiem - to wdepczę gada w błoto, tak, że tylko oślizgły ogonek gadziny nerwowo ZAMERDA. 😈

Do spammerów:
Proszę nie wklejać na moim blogu spamu, bo i tak zmoderuję i nie puszczę.

Please no spam! I will not publish your spam!