sobota, 31 grudnia 2022

Omówienie Bitwy pod Maratonem

 
Przypłyneło morzem pod Maraton
600 trier perskich naładowanych wojownikami pod wodzą Persa Datisa. W Persji wówczas rządził perski król królów Dariusz.
 
Grecy wystawili 11.000 wojowników zwanych hoplitami od hoplonów czyli tarcz jakich używali. Tarcze miały metr średnicy i zakrywały ciało wojownika od kolan po czoło.
Na nogach mieli ochronne nakolanniki, a na głowach metalowe hełmy. W prawej ręce nosili włócznie. Rynsztunek bojowy ważył 35 kg.
 
Falangi z reguły poruszały się powoli w ustalonym szyku, ale pod Maratonem Miltiades, dowódca armii Greków, zmienił szyk i taktykę z uwagi na długość frontu i przewagę liczebną Persów.
 
Ostatnie 100-300 metrów Grecy biegli by
uniknąć śmierci od strzał i by wbić się z impetem w linię wroga.
 
 

6 komentarzy:

  1. Dziś Sylwester . Nie możesz pisać o czymś ciekawszym ? Jaką zupę lub inne potrawy przygotowałaś na Sykwester i Nowy Rok ? Gdzie i z kim spędzisz Sylwester ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie starożytność jest ciekawa, a Sylwester jest nudny. Wolę pisać o starożytności, niż o banalnym Sylwestrze.

      Usuń
  2. O proszę, nauka od rana! Bardzo dobrze (też sobie poczytałam o falandze). A jak spędziłaś święta? Nic o tym nie pisałaś. Dzieliłaś się opłatkiem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Mi, ja nie będę się dzielić moim życiem osobistym z tłuszczą, bo popatrz, ile złego zawistne oko tłuszczy mi wyrządziło. Oczywiście nie mam na myśli Ciebie, ani inteligentnych, kulturalnych czytelniczek i czytelników mojego bloga, którzy odnoszą się do mnie z życzliwością.

      Dla mojego spokoju i bezpieczeństwa nie będę informować na blogu gdzie jestem, co robię itd.

      Usuń
    2. Wiesz co, ja myślę, że trzeba żyć uczciwie i robić swoje, wtedy i przyjaciele się znajdą i nie trzeba się martwić o to, co kto sobie pomyśli. Happy New Year :)

      Usuń
    3. Tu nie chodzi o to, co kto sobie myśli, bo tym się nie przejmuję, ale chodzi o to, że jest psychopatyczna klika, która mnie prześladuje i wykorzystuje każdą informację wypatrzoną na moim blogu, by mi dokuczać, ubliżać, uwłaczać, a nawet napuszczać na mnie różne służby i instytucje. Przez tych śmieci straciłam zwierzęta.

      Usuń

Witajcie na moim blogu armio czytelników 😊

Zanim napiszesz coś głupiego, ODROBACZ SIĘ!!!

🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎

Do wrogów Indianki i Polski:
Treści wulgarne, kłamliwe, oszczercze, manipulacyjne, antypolskie będą usunięte.
Na posty obraźliwe obmierzłych gadzin nie mam zamiaru odpowiadać, a jeśli odpowiem - to wdepczę gada w błoto, tak, że tylko oślizgły ogonek gadziny nerwowo ZAMERDA. 😈

Do spammerów:
Proszę nie wklejać na moim blogu spamu, bo i tak zmoderuję i nie puszczę.

Please no spam! I will not publish your spam!