poniedziałek, 11 stycznia 2021

Przygotowania do tęgiego mrozu

Dzisiaj łamałam patyki na rozpałkę. Całą kopiastą taczkę suchych badyli połamałam. Załadowałam też piwnicę grubszym, suchym drewnem. A wczoraj byłam w Cichym i kupiłam mięso dla psów i kotów. Ma być duży mróz, więc robię zapasy drewna i mięsa na najbliższe dwa tygodnie. Jak będzie duży mróz to się nigdzie nie ruszam. Zostaję na farmie. W bateriach skończył się prąd, więc prawdopodobnie nic nie będę pisała. Jak zaświeci Słońce coś napiszę :) Na Mazurach śnieg, biało, przymrozki i zapowiada się większy mróz, więc zima w pełni i trzeba porządnie palić.

10 komentarzy:

  1. Przejrzałam prognozę pogody i już od czwartku tęgi mróz. W Czuktach w noc piątkową prawie - 20 stopni! Rzeczywiście na takim odludziu za trzeba zapewnić dla siebie oraz zwierząt. Oby nie było wielkich opadów śniegu, bo wtedy będziesz zupełnie odcięta od świata. Ściągaj zapasy drewna do domu, czy też na ganek. Może być ciężko, a wspominałaś o uszkodzonych drzwiach. Szkoła przetrwania. Pocieszające jest to, że mróz nie zagości na dłużej. Trzymaj się i nie marznij. Sceneria będzie bajkowa, ale to za oknem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sceneria już jest bajkowa. Napadało śniegu: biało wszędzie i puszyście. Już dzisiaj listonosz nie dojechał. Miałam iść jeszcze po zboże, ale zrezygnowałam bo śnieżyło.

      Usuń
  2. Rowerem pojechałaś po zapasy dla siebie i zwierzat na dwa tygodnie? Chyba spory ten rower masz. Ja zapasy na dwa tyg robię autem bo nie doniosę do domu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do rowera zaprzęgnięty wózek o pojemności 90 litrów.
      Na rowerze z przodu bagażnik i z tyłu bagażnik. Dodatkowo SAKWY. Na plecach plecak.

      Usuń
  3. Jak dajesz radę nagrzać w domu, bo temperatura odczuwalna jest niska i wiatr wieje. Ocieplilas dom ? Jak zwierzęta znoszą zimno ?? Trzymaj się.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rano wypuszczam zwierzęta na dwór żeby się przewietrzyły i załatwiły. Dzisiaj o dziwo niespecjalnie chciały wracać do środka. Chyba ten śnieg im się spodobał :) Cieszyły się jak małe dzieci.

      Usuń
  4. A ja mam 23 stopnie w domu, leże sobie na wygodnej kanapie w krótkim rękawku, internecik hula, laptopik hasa na prądzie. Wieczorkiem kąpiel pod gorącym prysznicem..ops, wczesniej posiedzenie na cywilizowanym troniku :D W lodówce pyszne żarełko, mięsko, kiełbaska. A jak się skończy to się autkiem do sklepiku po nowe skoczy. Tyle że ja jestem cywilizowanym człowiekiem, a nie małpoludem z rozpadającej się rudery, modlącym się o słonce bo inaczej mieszka jak w grobie -zimno i ciemno :D

    OdpowiedzUsuń
  5. "Małpolud" jak raczyłaś mnie określić potrafi się przystosować do zmieniających się warunków życia i daje radę, natomiast ty tego nie potrafisz.

    OdpowiedzUsuń

Witajcie na moim blogu armio czytelników 😊

Zanim napiszesz coś głupiego, ODROBACZ SIĘ!!!

🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎

Do wrogów Indianki i Polski:
Treści wulgarne, kłamliwe, oszczercze, manipulacyjne, antypolskie będą usunięte.
Na posty obraźliwe obmierzłych gadzin nie mam zamiaru odpowiadać, a jeśli odpowiem - to wdepczę gada w błoto, tak, że tylko oślizgły ogonek gadziny nerwowo ZAMERDA. 😈

Do spammerów:
Proszę nie wklejać na moim blogu spamu, bo i tak zmoderuję i nie puszczę.

Please no spam! I will not publish your spam!