piątek, 1 stycznia 2021

Nowy Rok 2021

Dzisiaj pierwszy dzień nowego roku: pierwszy pierwszy dwudziesty pierwszy 😁 Ten dzień uczciłam w następujący sposób: rano obejrzałam jak YouTuberzy budują swoje inspekty, obejrzałam klatki, kurniki i wybiegi dla drobiu, wstałam rano, napaliłam w piecu, zrobiłam sobie pożywne śniadanie, nakarmiłam kury, koty i psy oraz wysprzątałam kurnik, zmieniłam słomę w gniazdach. Rozścieliłam świeżą ściółkę na podłodze. Potem uporządkowałam nasiona. Zrobiłam przegląd nasion. Następnie poszłam do ogrodu tam robić porządki i w zasadzie do końca dnia dopóki było jasno pracowałam w ogrodzie porządkując teren. Narwałam też zielonego zielska dla kur, które były zachwycone takim darem o tej porze roku. 😍 W międzyczasie też pozbierałam stare deski z rozpadającej się drewutni i zabezpieczylam przed deszczem i śniegiem. Na obiadokolację zjadłam jajecznicę na bekonie i zagryzlam moim chlebem przeze mnie upieczonym kilka dni temu. Zupy dzisiaj nie gotowałam, bo już nie miałam siły, ale znalazłam w ogrodzie jeszcze jedną dyńkę oraz rzodkiewki i cebulę i jutro będę coś z tego robić. W trakcie przemierzania podwórka byłam atakowana przez kozła, więc przywołałam go zdecydowanie do porządku i pokazałam mu jego miejsce w szeregu, bo się za bardzo rozbrykał. Nie wiem skąd mu się wziął ten narów atakowania ludzi. Nie urodził się na mojej farmie, nie wiem jak był wychowywany i co się działo z nim zanim go kupiłam. Nie jest dobrze szarpać się z kozłami, baranami i bykami, kiedy są młode, bo nabierają złych nawyków i mogą atakować jako dorosłe samce. Ja z nim nigdy się nie szarpałam i nie rozumiem, dlaczego mnie atakuje. Może Brunhilda się z nim bawiła i go zepsuła? Na razie te ataki nie są zbyt brutalne, ale są. Kozioł potrafi też przywalić od tyłu znienacka. Staje dęba na tylnych nogach i atakuje. Nigdy mi się nie zdarzyło, żeby mój koziołek urodzony na moim gospodarstwie atakował ludzi, a zwłaszcza mnie. Pierwszy raz zdarzyło mi się, że na moim gospodarstwie jest tylko jedna koza i tak zastanawiam się czy przypadkiem ten narów nie wziął mu się z tego, że jest sam? Z całą pewnością przydałoby mu się towarzystwo. Koziołkowi się nudzi samemu. Może dlatego tak mnie zaczepia? Jeśliby atakował obcych to okej, ale mnie nie ma prawa atakować. W związku z jego uporczywym narowem czeka mnie oduczanie go tego nawyku. Mam w planie też nauczenie go ciągania wózka. Zrobię taki mały zaprzęg. Kozioł jest dosyć duży, ale jeszcze rośnie. Jeszcze nie ma roku. Poczekam aż urośnie bardziej. Bez problemu powinien pociągnąć wózek. Kozły mają sporo siły. Latem go odrobaczałam i teraz też to zrobię z uwagi na obawę motylicy. Niech rośnie wielki. Paszy ma po dziurki w nosie: 11 hektarów na jednego kozła plus bele siana w stajni oraz 10 kilogramowa lizawka. Wiosną i latem wiązałam go na łące, bo bałam się, że ucieknie, gdy poczuje gdzieś kozy w okolicy. Teraz chodzi luzem i nadużywa tej swojej wolności. Nie chcę go wiązać, więc nie ma wyjścia i trzeba go oduczyć złego nawyku. Zapomniałam wspomnieć, że Sylwestra spędziłam z kotami i psami. Koty spały ze mną w łóżku całą noc. Tym razem wpuściłam je pod kołderkę, co bardzo przypadło im do gustu. Zadowolone mruczando trwało i trwało 😁 Bardzo się cieszę, że spędziłam tego Sylwestra sama, bo naprawdę potrzebuję spokoju. Nie mam ochoty na ludzkie towarzystwo. Ludzie mnie nudzą i męczą. 🙄

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witajcie na moim blogu armio czytelników 😊

Zanim napiszesz coś głupiego, ODROBACZ SIĘ!!!

🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎

Do wrogów Indianki i Polski:
Treści wulgarne, kłamliwe, oszczercze, manipulacyjne, antypolskie będą usunięte.
Na posty obraźliwe obmierzłych gadzin nie mam zamiaru odpowiadać, a jeśli odpowiem - to wdepczę gada w błoto, tak, że tylko oślizgły ogonek gadziny nerwowo ZAMERDA. 😈

Do spammerów:
Proszę nie wklejać na moim blogu spamu, bo i tak zmoderuję i nie puszczę.

Please no spam! I will not publish your spam!