środa, 30 sierpnia 2017

TATAR Z WOŁOWINY


TATAR Z WOŁOWINY

  • bez Glutenu
  • bez Mleka
  • bez Soi
2
Tatar z wołowinyTatar z wołowiny
W moim domu rodzinnym tatar z wołowiny gościł na stole dość często. Na tatar moja mama mieliła polędwicę w metalowej maszynce, ja kręciłam korbką zakończoną drewnianą rączką. Owa maszynka silnie zapadła mi w pamięci, gdy przykręcona do brązowego stołka rozdrabniała mięso wołowe na tatar, kotlety lub gołąbki.
Moje pierwsze doświadczenia restauracyjne też wiążą się z tatarem. Czasami w soboty jeździliśmy do restauracji o wdzięcznej nazwie „Niespodzianka”, gdzie zamawialiśmy tatar z jajkiem, szaszłyki z frytkami i ciasto czekoladowe. Owe dania bardzo mi smakowały i od wielu lat przywołują miłe wspomnienia sobotnich wyjść z rodzicami.
Tatara przygotowuję podobnie jak moja mama: z drobno posiekaną cebulą, obranymi ze skórki ogórkami kiszonymi, przyprawami, dużą ilością oliwy i żółtkiem.

PRZYGOTOWANIE DANIA TATAR Z WOŁOWINY

SKŁADNIKI DANIA TATAR Z WOŁOWINY 

  • 500 g  mięsa wołowego, najlepiej polędwicy
  • 2 białe cebule
  • 2 ogórki kiszone
  • kapary (opcjonalnie)
  • 50 ml dobrej jakości oliwy, może być również olej słonecznikowy
  • sól
  • czarny pieprz
  • 4 żółtka

PRZEPIS NA TATAR Z WOŁOWINY 

1.    Mięso mielę w maszynce o drobnych oczkach i przekładam do miski.
2.    Ogórki obieram ze skórki, a następnie kroję w drobną kostkę. Cebulę szatkuję na małe kawałki. Kapary odlewam z zalewy.
3.    W misce mieszam mięso z oliwą, solą i pieprzem do czasu, aż całkowicie wchłonie tłuszcz i wydzieli się kolagen. Wtedy dodaję cebulę, ogórki i kapary.
4.    Z mięsa formuję zgrabne kopczyki, robię pośrodku zagłębienie i wkładam delikatnie żółtko jajka. Tatar podaję schłodzony.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witajcie na moim blogu armio czytelników 😊

Zanim napiszesz coś głupiego, ODROBACZ SIĘ!!!

🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎

Do wrogów Indianki i Polski:
Treści wulgarne, kłamliwe, oszczercze, manipulacyjne, antypolskie będą usunięte.
Na posty obraźliwe obmierzłych gadzin nie mam zamiaru odpowiadać, a jeśli odpowiem - to wdepczę gada w błoto, tak, że tylko oślizgły ogonek gadziny nerwowo ZAMERDA. 😈

Do spammerów:
Proszę nie wklejać na moim blogu spamu, bo i tak zmoderuję i nie puszczę.

Please no spam! I will not publish your spam!