wtorek, 24 lutego 2009

Audiobooks

Dziś już całkiem wróciłam do normalnego rytmu gospodarskich prac i obowiązków.
Zwierzyna napojona i nakarmiona. Koza wydojona. Spisałam też numery kolczyków moich kóz, by zrobić porządek w papierach. Kozy do mnie się garną – nawet koźlęta przede mną nie uciekają. Chyba nie mają mi za złe tego upiornego kolczykowania, albo zapomniały... Oby :)

Listonosz – młodszy zastępca mojego stałego listonosza - nie mniej miły i uczynny – przywiózł pocztę, a wraz z nią dwie zgrabne paczuszki. Jedna zawierała przyjemne do poczytania książeczki, druga audiobooki z rozwlekłą klasyką do posłuchania.

Audiobooki to fajna sprawa dla zapracowanych takich jak ja. Niezliczone obowiązki i mnogość zajęć, sprawiają, że na sięgnięcie po książkę zazwyczaj nie starcza mi czasu. Od dziś, mogę słuchać opasłych powieści bez większego wysiłku – wystarczy, że włączę CD player i wciągające słuchowisko toczy się swoim rytmem, a ja spokojnie mogę się zająć gotowaniem, serowarzeniem, pieczeniem, zmywaniem i tym podobnymi działaniami.

Dzisiaj włączyłam na próbę „Potop” Sienkiewicza i chociaż czytałam tę powieść dawno temu i oglądałam film – to jednak słuchanie tej barwnej i pełnej życia literatury sprawia mi dużą przyjemność i wciąga. Inaczej też ją odbieram niż kiedyś w dzieciństwie. Inaczej patrzę na sprawy tam opisywane niż patrzyłam na nie w dzieciństwie. Wiem znacznie więcej o życiu i ludziach i przez ten pryzmat odbieram teraz tę powieść.

Powieść zafrapowała mnie aż tak, że nie bardzo miałam ochotę rozmawiać z moim ojcem, gdy dziś zadzwonił w trakcie powieści. Powieść „Potop” to ponad 55 godzin słuchowiska. Bardzo mnie to cieszy. Mam słuchania na cały tydzień, a nawet dwa. Raczej na dwa – bo jednak kilka godzin dziennie spędzam poza domem robiąc obrządek.

4 komentarze:

  1. Witaj Indianko :) Jestem ponownie u Ciebie :) wpisy nadrobiłam, życze miłego słuchania i aby serki "same sie robiły" i jeszcze zbycik sie znalazł ;)
    Pozdrawiam
    Ps. Własnie wróciłam z mojego "wielkiego miasta" chociaż bardzo za nim teskniłam wcale nie było tak fajnie, chyba powoli wsiąkam w klimat górskiego domku :) miejski świat coraz bardziej odległy sie staje.
    W Twoich wpisach czytałam ze pieczesz pyszne pszenne bułeczki. Czy mogłabyś mi podac przepis? Dzisiaj upiekłam pierwszy w swoim zyciu chlebek. Wyszedł ok, jednak chyba piec miałam za bardzo rozgrzany bo troszeczkę sie spiekł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszy chlebek? :) - Gratuluję!
    Przepisów znalazłam całe mnóstwo w internecie, podam link jak znajdę :)
    Mam trochę bałaganu na komputerze i gubię się w nim - czas na porządki! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. http://www.goscinneprogi.pl/ku_bulka.html

    Ten link zawiera mnóstwo fajnych przepisów na następujące rodzaje bułek:

    Bułki I
    Bułki II
    Bułki angielskie - scones
    Bułki bananowe
    Bułki cynamonowe
    Bułki czosnkowe
    Bułki domowe
    Bułki drożdżowe z cynamonem
    Bułki góralskie
    Bułki greckie
    Bułki indyjskie
    Bułki kokosowe
    Bułki maślane I
    Bułki maślane II
    Bułki miodowe
    Bułki mleczne
    Bułki na piwie
    Bułki na serwatce
    Bułki niedzielne
    Bułki oliwkowe
    Bułki oliwkowo-orzechowe
    Bułki owsiane
    Bułki pizzowe
    Bułki półrazowe
    Bułki pszenne I
    Bułki pszenne II
    Bułki razowe I
    Bułki razowe II
    Bułki serowe
    Bułki szafranowe z twarożkiem
    Bułki śniadaniowe
    Bułki wiejskie
    Bułki twarogowe
    Bułki z figami
    Bułki z lubczykiem
    Bułki z siemieniem lnianym
    Bułki z pieczarkami
    Bułki z zieleniną
    Bułki ziołowe
    Grahamki

    Przyjemnego pieczenia! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A propos wsiąkania w klimat wiejski - ja już całkiem wsiąkłam, a w dużym mieście to nie byłam całe wieki.

    Ostatnio tylko przejeżdżałam przez Suwałki, ale tam się nie czuje, że to duże, rojne miasto. Jakoś tak pustawo było. Suwałki raczej sprawiały wrażenie dużego osiedla mieszkaniowego niż gwarnego miasta pełnego ulic z eleganckimi sklepami, pubami, rojnego od ludzi.

    Opowiedz coś o swoim górskim domku... :) W jakich górach mieszkasz? :)Też kiedyś chciałam zamieszkać w Bieszczadach - tam pierwotnie szukałam ziemi. Ostatecznie znalazłam na Mazurach Garbatych :) Też tu mam pagórki i dziczyznę, choć dużo mniejszą niż w dzikich ostępach Bieszczad.
    Bieszczady kojarzą mi się z upojną nocą pachnącą żywicą drzew iglastych i błyskającą setkami tysięcy świetlików...

    OdpowiedzUsuń

Witajcie na moim blogu armio czytelników 😊

Zanim napiszesz coś głupiego, ODROBACZ SIĘ!!!

🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎

Do wrogów Indianki i Polski:
Treści wulgarne, kłamliwe, oszczercze, manipulacyjne, antypolskie będą usunięte.
Na posty obraźliwe obmierzłych gadzin nie mam zamiaru odpowiadać, a jeśli odpowiem - to wdepczę gada w błoto, tak, że tylko oślizgły ogonek gadziny nerwowo ZAMERDA. 😈

Do spammerów:
Proszę nie wklejać na moim blogu spamu, bo i tak zmoderuję i nie puszczę.

Please no spam! I will not publish your spam!