niedziela, 14 stycznia 2018

Dom Pomocy Społecznej w Kowalach Oleckich



Tutaj mi pobytu nie proponowano, a to najbliższy ośrodek od mego miejsca zamieszkania. GOPS nawet zapytania nie wysłał do tego DPS.
Od razu do Barcian - ponad 100 km od mego miejsca zamieszkania.
Dziwne.

Kontakt

Dom Pomocy Społecznej
19-420 Kowale Oleckie, ul. Witosa 8
tel./fax 087 523 82 36

O nas

1.jpgDom Pomocy Społecznej „Zacisze” w Kowalach Oleckich jest jednostką organizacyjną Powiatu Oleckiego o zasięgu ponadlokalnym. Przeznaczony jest dla 35 osób w podeszłym wieku obojga płci, których stan zdrowia nie wymaga stałej opieki lekarskiej bądź pielęgniarskiej, a za potrzebą zamieszkania przemawiają warunki rodzinne, mieszkaniowe, bytowe.
Naczelnym celem pracy Domu jest pomoc mieszkańcom w godnym przeżywaniu i akceptowaniu starości, w zachowaniu samodzielności, rozwoju talentów i zainteresowań.
Mieszkańcy tworzą wspólnotę rodzinną, w której obowiązuje szacunek, poważanie i troska o wspólne sprawy.
Dom położony jest w gminie Kowale Oleckie. Najbardziej charakterystycznym elementem krajobrazu gminy są Szeskie Wzgórza z Szeską Górą (309 m n.p.m.), oraz Puszcza Borecka, w której znajdują się żubry, łosie i rzadko spotykane w kraju rysie.

Oferta

4.jpgDom Pomocy Społecznej „Zacisze” swoją działalność rozpoczął w 1992r. Dom oferuje pokoje dwu oraz trzy osobowe z węzłem sanitarnym. Każdy pokój wyposażony jest w system przywoławczy.
W Domu znajduje się pomieszczenie do rehabilitacji oraz do końca 2006 r. winda. Pracownikami Domu jest profesjonalna kadra pracująca z ludźmi potrzebującymi opieki i pomocy.
Mieszkańcy mają możliwość zagospodarowania czasu wolnego poprzez uczestnictwo w terapii zajęciowej. Prowadzona terapia zajęciowa pozwala na odkrywanie w sobie ukrytych talentów. W ramach terapii zajęciowej mieszkańcy wykonują prace w drzewie, uprawiają rośliny, szydełkują, haftują, wyszywają, gotują.
W Domu Pomocy Społecznej działa zespół wokalny „Kowalaki”, który bierze czynny udział w ogólnopolskich festiwalach i innych okolicznościowych spotkaniach. Zespół śpiewa piosenki z lat swojej młodości i przedstawia inscenizacje wesel, chrzcin ziemi suwalskiej.
Na posesji Domu znajduje się altana z kominkiem, która jest miejscem spotkań mieszkańców i zaproszonych gości.
W DPS znajduje się kaplica pod wezwaniem Miłosierdzia Bożego, w której odbywają się Msze św. i nabożeństwa dla mieszkańców i społeczności lokalnej. Część wyposażenia wnętrz ufundowali mieszkańcy Domu. Jesteśmy Domem otwartym. Nasi mieszkańcy nawiązują znajomości z coraz to nowymi osobami. Jesteśmy zapraszani do innych Domów Pomocy Społecznej na imprezy okolicznościowe a także na Litwę do naszych przyjaciół z Domów Pomocy Społecznej w Mariampolu i Prienai.

19 komentarzy:

  1. To się teraz ośmieszyłaś, to Dom dla seniorów, inaczej dom starców, odpłatny zresztą.Nie czytasz tekstów, które wrzucasz, czy odbiło ci dokumentnie ? ? ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie sądzę, abym się ośmieszyła.
      Ten dom to przede wszystkim dom dla ludzi w potrzebie z mojej gminy, mających złe warunki mieszkalne, a mnie uznano za osobę w potrzebie.

      Nadto proponowano mi miejsca w domach dla ludzi z nałogami, a ja nie jestem nałogowcem.

      Za każdy pobyt w każdym domu dla bezdomnych miałam być obciążona finansowo. Planowano sprzedać za bezcen moje zwierzęta i gospodarstwo, by pokryć te sztucznie i skrycie wygenerowane długi.

      Usuń
    2. Powtórzę, bo nie dociera.To jest dom starców, placówka opiekuńcza dla seniorów 100% płatny.Nie przyjmują tam osób bezdomnych ani chorych umysłowo, rozumiesz różnicę?

      Usuń
    3. Powtórzę, bo nie dociera:
      To jest dom dla ludzi w potrzebie.
      Decydującym kryterium przyjęć są złe warunki mieszkalne, takie jak u mnie. Spełniam warunki: nie wymagam opieki lekarskiej ani pielęgniarskiej.

      GOPS Kowale Oleckie oferował mi też miejsce na korytarzu w Olsztynie, w tamtejszym przepełnionym ośrodku dla bezdomnych, a nie zaproponował miejsca w pokoju czy na korytarzu w ośrodku w Kowalach Oleckich.

      "Przeznaczony jest dla 35 osób w podeszłym wieku obojga płci, których stan zdrowia nie wymaga stałej opieki lekarskiej bądź pielęgniarskiej, a za potrzebą zamieszkania przemawiają warunki rodzinne, mieszkaniowe, bytowe."

      Nie ma

      Usuń
    4. Nie ma różnicy w kosztach pobytu w jakimkolwiek ośrodku, gdyż za każdy miałam być obciążona, jak się dowiedziałam po czasie tchnięta podejrzeniem.

      Usuń
    5. I czego nie zrozumiałaś ? Dom dla ludzi starych z personelem medycznym, w tym geriatrą i rehabilitacją nie jest dla bezdomnych w różnym wieku. Nie rozumiesz czytanego tekstu ?????? Jedynym kryterium przyjęcia jest wiek podeszły i sytuacja, która nie pozwala na opiekę w domu rodzinnym, oraz zobowiązanie opłacania pobytu przez rodzinę, w wys 2700zł/mies czy to jest zbyt trudne dla Ciebie? Jeszcze nie dotarło? Placówki dla osób bezdomnych i osób w trudnej sytuacji mylisz z domami dla starców???

      Usuń
  2. Nie domagałam się miejsca w przytułku. Z taką propozycją wyszła Giedrojć z GOPS Kowale Oleckie.
    Zastanawia, dlaczego zaoferowała mi od razu podczas pierwszej wizyty na moim Rancho bardzo odległy dom dla nałogowców.

    Dziwi, że w ogóle oferowała taki obcy kosztowny dom, zamiast deski na remont sufitu i dachu w moim własnym domu, za pobyt w którym nie muszę płacić, bo to mój dom.

    OdpowiedzUsuń
  3. To poszukaj sobie innego domu dla bezdomnych :D Nie rozumiem dlaczego ktos miałby DAĆ deski i cokolwiek, właścicielce gospodarstwa, tak przeciez reklamowanego przez ciebie w internecie.Nie jesteś właścicielką 10 ha o znacznej wartości? Nie posiadasz niczego? Dla rolników i hodowców są dotacje i kredyty a nie pomoc gminy w utrzymaniu zwierząt i remoncie budynków ZA DARMO

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po co mi dom dla bezdomnych skoro mam własny?
      Załatałam dziury styropianem i wełną mineralną oraz sianem i mieszkam u siebie.

      Giedrojć tylko udawała, że niby chce mi pomóc.
      Chciano mnie wywabić z mojego gospodarstwa bardzo daleko, by przejąć moje zwierzęta i włości. Temu służyły te wszystkie podchody. Gdy się im to nie udało, socjalna potajemnie złożyła wniosek o odizolowanie mnie w psychiatryku wbrew mojej woli.

      Usuń
  4. To nie ja zgłosiłam się do GOPSu o pomoc, tylko GOPS przyjechał do mnie od razu z konkretną ofertą pobytu w Barcianach.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tu mi oferowały pobyt podczas pierwszej wizyty:

    Dom Rodzinny "Mar-Kot" Arklity 3 , 11-410 Barciany, Kierownik Jacek Strączek
    tel:089 753-22-03, tel. kom: 667-304-780, mail : arklity3@op.pl

    Mar Kot to skrót od Marek Kotański, słynny ex narkoman i założyciel ośrodków dla narkomanów pod nazwą Monar.
    Monar to nazwa zastrzeżona. Właścicielem nazwy jest rodzina Marka Kotańskiego. Po jego śmierci bez zgody właścicieli tej nazwy, nie można nazywać tak ośrodków dla narkomanów, więc są nazywane Mar-Kot.

    Ja nie jestem narkomanką i nie widzę się w takim miejscu. To nie moja bajka, nie mój świat. Prędzej bym ruszyła na wolontariat wwoofing lub za granicę do pracy, niż chciała się kisić w takich ośrodkach dla nałogowców.

    OdpowiedzUsuń
  6. I ty się uważasz za inteligentną osobę.Nie pamiętam, kiedy czytałem coś równie idiotycznego a usilne udowadnianie światu nierozumienia podstaw prostych przepisów dotyczących DPS dla bezdomnych i samotnych matek z dziećmi oraz osób w wieku podeszłym-domy starców, to chyba jakiś ponury żart.Naprawdę nie rozumiesz tekstu, który tu wrzuciłaś? Placówka która wskazłas jest pobytu długiego, TYLKO dla starców.By umieścić osobę starszą w takiej placówce, należy wykazać jej dochód, problemy rodzinne-(osoba w potrzebie) brak osoby opiekującej się lub złe warunki mieszkalne (nieprzystosowanie do funkcjonowania osoby starszej i schorowanej) Koszt utrzymania jest wysoki, dlatego rodzina musi do niego dopłacać, według ustawy nie może być zabierane z emerytury ( renty ) wiecej niz 70% uposażenia.Ten dom wycenił koszt utrzymania jednego pensjonariusza na 2839zł. Rozumiesz to?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 3000 zł miesięcznie za miejsce w domu starców w Kowalach Oleckich??! Kurwa, jaki zajebisty biznes! 👍👍👍
      Chętnie przyjmę 10 starców na moją chatę i dzięki temu w try miga ją wyremontuję! 👍👍👍

      Usuń
  7. Każdy DPS jest płatny. KAŻDY.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mój dom jest bezpłatny więc stać mnie by w nim mieszkać a w DPS nie chcę mieszkać i nie stać mnie by tam mieszkać. GOPS Kowale Oleckie ma kretyńskie pomysły i propozycje. To nie jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej tylko gminny ośrodek nękania.

    OdpowiedzUsuń
  9. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kowalach oleckich nie oferuje żadnej pomocy tylko czyni próby wyrugowania z domu i gospodarstwa.

    OdpowiedzUsuń
  10. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Kowalach Oleckich sprowadził na moje gospodarstwo Powiatowy Inspektorat Weterynarii w Olecku aby mi skonfiskował zwierzęta.

    OdpowiedzUsuń
  11. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej zwrócił się do inspektora Dariusza Salamona aby wystawił mi negatywną opinię na podstawie której ten ośrodek założył mi sprawę w sądzie o umieszczenie w zakładzie psychiatrycznym.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dariusz Salamon nadużył swoich uprawnień względem mnie. Nie wolno inspektorowi weterynarynarii wydawać opinii na temat człowieka służącej umieszczeniu go w zakładzie psychiatrycznym. Ci ludzie łamią prawo.

    OdpowiedzUsuń

Witajcie na moim blogu armio czytelników 😊

Zanim napiszesz coś głupiego, ODROBACZ SIĘ!!!

🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎

Do wrogów Indianki i Polski:
Treści wulgarne, kłamliwe, oszczercze, manipulacyjne, antypolskie będą usunięte.
Na posty obraźliwe obmierzłych gadzin nie mam zamiaru odpowiadać, a jeśli odpowiem - to wdepczę gada w błoto, tak, że tylko oślizgły ogonek gadziny nerwowo ZAMERDA. 😈

Do spammerów:
Proszę nie wklejać na moim blogu spamu, bo i tak zmoderuję i nie puszczę.

Please no spam! I will not publish your spam!