piątek, 14 października 2016

Francuski rząd chciał wcisnąć Polakom wadliwe śmigłowce

Dobrze, że nasz rozsądny Rząd nie dał sobie wcisnąć za miliardy spadającego złomu.

Warto też pamiętać o znieważeniu Polaków przez francuski rząd, który potraktował polskich kibiców jak terrorystów.

Nie chcemy francuskiego złomu na polskiej ziemi.

Polskie fabryki potrafią produkować śmigłowce. Dajmy zarobić Polakom.

Lechia rozważna


Bliźniaki Caracala uziemione po katastrofie maszyny. „Poważna wada fabryczna” - niezalezna.pl
foto: Wikimedia Commons/Dmitry A. Mottl
Śmigłowce z Grupy Airbus Helicopters: Super Puma EC225LP i Super Puma AS332L2 nadal są uziemione w Wielkiej Brytanii i Norwegii. To wynik śledztwa po kwietniowej katastrofie śmigłowca. Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotnictwa (EASA) wydała czasową zgodę na loty, ale brytyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego podtrzymał decyzję o całkowitym zakazie wszystkich lotów brytyjskich operatorów.

W kwietniowej katastrofie w Norwegii zginęło 13 osób. EC225 LP to bliźniak wojskowego H225M Caracal, jakie negocjował dla Polski rząd PO-PSL. Zarówno jeden, jak i drugi model, jest produkowany przez grupę Airbus Helicopters.

W piątek, Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego wydała tymczasową zgodę na loty dla maszyn Super Puma EC225 LP i Super Puma AS332 L2. Pomimo decyzji EASA brytyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego (CAA) potwierdził, że istnieją poważne wątpliwości i podtrzymał decyzję o całkowitym zakazie wszystkich lotów brytyjskich operatorów.

Brytyjski CAA nadmienił, że Norweski Urząd Lotnictwa Cywilnego również do odwołania zakazał lotów tych śmigłowców.

Jesteśmy zjednoczeni w naszej ocenie sytuacji z norweskim urzędem Lotnictwa Cywilnego. Obie agencje przed podjęciem jakichkolwiek działań czekają na dalsze informacje w zw. z prowadzonym śledztwem – podał CAA.
29 kwietnia w Norwegii doszło do tragicznego w skutkach wypadku helikoptera EC225 LP. Śmigłowiec rozbił się w pobliżu Bergen podczas powrotu z platformy morskiej Statoil.

Śmigłowiec wracał z platformy Gullfaks, wydobywającej ropę i gaz spod dna na Morza Północnego. Według świadków, śmigłowiec stracił w powietrzu śmigło i spadł do morza. Katastrofie towarzyszył wybuch – informowaliśmy w kwietniu.

Wypadek śmigłowca Super Puma z 29 kwietnia nadal jest przedmiotem dochodzenia. Jest badany przez władze Norwegii i Wielkiej Brytanii. Norwegowie podali, że śledztwo wykazało, że powodem wypadku była wada fabryczna, dokładnie wada metalurgiczna elementu przekładni. Śledczy podkreślili, że wirniki w tych maszynach często są nieprawidłowo zamontowane.

We wrześniu tego roku nad Przełęczą Świętego Gotarda w Szwajcarii doszło do katastrofy lotniczej. Wypadek miał śmigłowiec AS532 Super Puma, zginęły dwie osoby.

Znamienne są informacje o rzekomej przyczynie wypadku. Choć nie są ostateczne znane, media w Szwajcarii podały informację o awarii wirnika w śmigłowcu. 

Śmigłowce Super Puma nazywane są bliźniakami technicznymi Caracali: 50 tego typu śmigłowców wojskowych było oferowanych polskiej armii w ramach przetargu na zakup wielozadaniowych śmigłowców dla Sił Zbrojnych RP. Zarówno śmigłowce Super Puma, jak i Caracale, są produkowane przez koncern Airbus Helicopters. 

Rozmowy z Airbus Helicopters zostały zakończone.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witajcie na moim blogu droga armio czytelników :)
Owocnego budowania praworządnego, prawdziwie demokratycznego państwa polskiego w roku 2016 :)
Dużo miłości, radości, bliskiej, kochającej osoby, smacznego jadła, ciepłego domu, dobrobytu :)

Zostaw dobry człowieku dobre i mądre słowo :)
A podpisz się jakoś, choć przydomkiem :-)
=================================
Do wrogów Indianki i Polski:
Treści wulgarne, kłamliwe, oszczercze, manipulacyjne, antypolskie będą zmoderowane.
Na posty obraźliwe obmierzłych gadzin nie mam zamiaru odpowiadać, a jeśli odpowiem - to wdepczę gada w błoto, tak, że tylko oślizgły ogonek gadziny nerwowo zamerda.

Do spammerów:
Proszę nie wklejać na moim blogu spamu, bo i tak zmoderuję i nie puszczę.

Please no spam! I will not publish your spam!