piątek, 26 października 2012

TO

Indianka ulokowała wszystkie kozy pod dachem w koziarni. Przy prowadzeniu skocznych kóz miała okazję się zorientować, a właściwie przypomnieć sobie, gdyż to żadna nowość dla niej, iż kozy, a zwłaszcza kozły charakteryzują się niebywałą siłą w porównaniu do masy swojego ciała.

W międzyczasie zadzwonił klient który chciał nabyć parę mlecznych kóz za psi grosz, lub najchętniej za pocałowanie go w mankiet, iż raczy wybawić aktualną właścicielkę z towarzystwa tych upierdliwych zwierząt.

(Gdyż trzeba przyznać, iż kozy tak samo jak potrafią być słodkie i pocieszne – równie dobrze potrafią wkurzać i być po prostu utrapieniem). Klient, wypytał o towar, następnie zapytał “Ile TTO miałoby kosztować?” Spojrzałam na kozę, a koza na mnie z wyrazem wielkiej urazy. “Hm, 250zł za mleczną kozę.”

Wielmożny pan rzekł “Dziękuję bardzo” i raczył się ostentacyjnie wyłączyć. “Hm” – pomyślałam. Piękne, zdrowe zwierze, z pięknym grubym futrem i wartościową skórą na grzbiecie nadającą się wyśmienicie na bęben, koza, która jest zakocona dobrym kozłem i aktualnie daje mleczko, choć niewiele, ale daje – sympatyczne stworzonko co podchodzi do mnie samo – i wielmożny klient skąpi marnych 250zł???

Koziołkiem nawet nie był zainteresowany. A błąd. Bo koziołek zaiste urodziwy i piękne futro ma, ale że taki duży, zdrowy okaz po dobrej, mlecznej matce, dobre geny ma – do tego silny niebywale, że mnie wciągnął pod górkę na lince bez trudu. Aż szkoda takie zwierzę dać na zabicie, bo mięsa niewiele, co prawda pyszne i futro cudne – ale kozioł jest rasowy, piękny reproduktorek i do tego niebywale silny.

I tu nasunęła mi się myśl. A jakby tak takiego rogatego koziołka użyć jako ciągaka do sanek? Pomógłby mi drewno z pola zwieźć gdy spadnie śnieg. Silne bydle niesamowicie. Mały, a ma moc niebywałą.

Myślę, że warto spróbować koziołka wykorzystać do drobnego transportu drewna z pola. Może da się go ułożyć jak konia? Spróbuję. Trzeba mu będzie skonstruować odpowiedni rynsztunek i zaprząc do sanek (micha - górna część taczki – nie mam zwykłych sanek).

3 komentarze:

  1. Witaj.
    Kozły były wykorzystywane jako zwierzęta pociągowe.
    "Nie przeszkadza to jednak męskim przedstawicielom tej rasy służyć za zwierzęta pociągowe. Kozły ważą od 80 do 120 kg i są w stanie pociągnąć wózek z dzieckiem, a w parze nawet dorosłego człowieka."

    Z takim zdaniem spotkałem się w jednym z opisów.
    Więc nie widzę powodu aby ich do tego nie użyć jeśli zachodzi taka potrzeba.

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Znalazłem jeszcze takie linki:
    Trening pociagowy dla koz;
    http://www.working-goats.de/index.php?option=com_content&task=view&id=31&Itemid=42
    Trening noszenia towarow dla koz;
    http://www.working-goats.de/index.php?option=com_content&task=view&id=28&Itemid=40

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się z Panem Daruszem, mój tato opowiadał mi że w czasach jego dzieciństwa znajomy miał kozę która codzinnie ciągnęła wózek z towarami na targ.

    Co do cen. Sami hodowcy albo raczej psudohodowcy zaniżają ceny. Kozę można już kupic za 50 zł. Sama widziałam nie jedno takie ogłoszenie. Niestety w naszym kraju kozy nadal nie cieszą się zbyt dobrą sławą. Rolinicy wolą trzymać raczej krowy ewentualnie owce. Na szczęście powoli się to zaczyna zmieniać.
    Jasne że nie sprzedawaj koziołka za byle jakie pieniądze. Samo wyżywienie, opieka weterynaryjna i praca przy nim jest warta dużo więcej.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Witajcie na moim blogu armio czytelników 😊

Zanim napiszesz coś głupiego, ODROBACZ SIĘ!!!

🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎

Do wrogów Indianki i Polski:
Treści wulgarne, kłamliwe, oszczercze, manipulacyjne, antypolskie będą usunięte.
Na posty obraźliwe obmierzłych gadzin nie mam zamiaru odpowiadać, a jeśli odpowiem - to wdepczę gada w błoto, tak, że tylko oślizgły ogonek gadziny nerwowo ZAMERDA. 😈

Do spammerów:
Proszę nie wklejać na moim blogu spamu, bo i tak zmoderuję i nie puszczę.

Please no spam! I will not publish your spam!