czwartek, 18 października 2012

Czarne Łebki

Pani Elu - kocham Panią :))) Niesamowitą niespodziankę mi Pani zrobiła :))) Bardzo się cieszę, serdecznie dziękuję i pozdrawiam :))) Akurat sos gotowałam, więc dwa grzybki dla smaku do tego sosu dodałam :))) Pyszny sosik wyszedł :)

Ja się na grzybach nie znam, więc nie zbieram, ale dzisiaj kilka zebrałam i bym chciała porady od kogoś kto się zna, co to jest i czy jest jadalne.

Krowiak Olszowy - niejadalny

Są na tych grzybach ślady bobków gryzoniowych, są one obgryzione chyba przez te właśnie gryzonie, robale je wpierdzielają pasjami, również ślimaki, więc wnioskuję, że nie są zabójczo trujące, ale nie wiem, czy są jadalne dla ludzi. Dałam kozie - polizała, ale nie zjadła. Kiedyś w tym miejscu rosły na pniakach całe kolonie grzybów, ale chyba innych, ale widziałam, że kozy je zżerały pasjami.

Teraz w tym miejscu, obok pniaków rosną właśnie takie grzyby (to jest teren lekko podmokły, gleba torf). Co to jest??? Rosną pod olchami. Są kruche, łatwo się łamią. Są cienkie. Pachną grzybami znaczy dobrze, surowe smakują też jak grzyby jadalne, żadnej goryczy.

Już wiem, że to krowiak olszowy... niestety - niejadalny... http://pl.wikipedia.org/wiki/Krowiak_olszowy

Dziękuję za podpowiedź. Opis stanowiska i wygląd grzyba się zgadza, z tym co zebrałam.

Rośnie także tutaj druga odmiana krowiaka - krowiak podwinięty. Niestety, także niejadalny...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Krowiak_podwini%C4%99ty

1 komentarz:

  1. http://pl.wikipedia.org/wiki/Krowiak_olszowy
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Krowiak_podwini%C4%99ty

    OdpowiedzUsuń

Witajcie na moim blogu armio czytelników 😊

Zanim napiszesz coś głupiego, ODROBACZ SIĘ!!!

🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎

Do wrogów Indianki i Polski:
Treści wulgarne, kłamliwe, oszczercze, manipulacyjne, antypolskie będą usunięte.
Na posty obraźliwe obmierzłych gadzin nie mam zamiaru odpowiadać, a jeśli odpowiem - to wdepczę gada w błoto, tak, że tylko oślizgły ogonek gadziny nerwowo ZAMERDA. 😈

Do spammerów:
Proszę nie wklejać na moim blogu spamu, bo i tak zmoderuję i nie puszczę.

Please no spam! I will not publish your spam!