piątek, 19 czerwca 2009

Parno

Przed deszczem było parno i komary dokuczały wieszcząc deszcz. Gdyby nie to, kopało by się wyśmienicie. Zlokalizowałam bruzdy z miękką, żyzną, kruchą ziemią i tam kopałam dość duże doły. Doły duże, bo korzenie duże. Moje grusze mają pokaźne korzenie. Niewiele drzewek posadziłam, a się dość narobiłam. Przygotowałam sobie kolejne doły pod drzewka, przycięłam same drzewka i zaszłam do domu coś zjeść, bo w żołądku ssało z głodu. Już 18.00. Deszcz popaduje. Pitraszę coś na zabicie głodu. Mam zamiar tę przygotowaną partię drzewek jeszcze dziś posadzić. Na razie posadziłam tylko 9 sztuk. To za mało.
 
Przy okazji kopania znalazłam dzikie jabłonie. Jedna całkiem duża i właśnie owocuje. Obsypana maleńkimi jabłuszkami. Swego czasu przy okazji przemieszczania się po moich włościach z upodobaniem rozrzucałam ogryzki smakowitych jabłek po całym gospodarstwie i oto plon. Z ogryzionych jabłek wyrosły piękne sadzonki drzewek. O dziwo zdrowe.
 
To nie koniec skarbów. Odkryłam duże ilości dzikich malin. Już owocują. Oczywiście owoce jeszcze zielone, maleńkie, niedojrzałe. Nie wiem, jak duże będą, ale raczej małe, bo zarośla za gęste i za bardzo zarośnięte między innymi pokrzywami. Ale to nic. Mam za to mnóstwo sadzonek do posadzenia w bruzdy między drzewkami. Myślę, że gdy rozsadzę te sadzoki rzadziej, to będą lepiej owocować. Uwielbiam maliny.
 
Na ziemi mam też dzikie poziomki. Nie wiem czy kozy zostawiły mi cokolwiek, bo poziomki rosną na ich pastwisku.
W przyszłym roku oddzielę poziomki od kóz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witajcie na moim blogu armio czytelników 😊

Zanim napiszesz coś głupiego, ODROBACZ SIĘ!!!

🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎

Do wrogów Indianki i Polski:
Treści wulgarne, kłamliwe, oszczercze, manipulacyjne, antypolskie będą usunięte.
Na posty obraźliwe obmierzłych gadzin nie mam zamiaru odpowiadać, a jeśli odpowiem - to wdepczę gada w błoto, tak, że tylko oślizgły ogonek gadziny nerwowo ZAMERDA. 😈

Do spammerów:
Proszę nie wklejać na moim blogu spamu, bo i tak zmoderuję i nie puszczę.

Please no spam! I will not publish your spam!