poniedziałek, 22 czerwca 2009

Kropi

Kropi, kropi. Deszczyk kropi. Pocieszające to. Zjadłam smaczne śniadanko – puszyste waniliowe naleśniki z rabarbarem. W suchy weekend niewiele podziałam na ogrodach, za to przestawiłam ogrodzenie dla krów i posiałam pieczarkę.

Jajeczka mam od jednej kurki leghornówny. Kogut i kura leghorn zajęli swój box dobrowolnie – trzymają się na dystans od zielononóżek, które z cicha kokoczą. Siedzą razem wysoko spoglądając dumnie na zielononóżki niczym król i królowa na swą świtę.

Znalazłam odrost gruszy. Wyrósł z końcówki korzenia dorosłego drzewa. Wycięłam ten odrost wraz z jego indywidualnym korzonkiem, który już wykształcił i zamierzam posadzić w sadzie gruszowym. Jestem ciekawa jakie owoce da. Te trzy wiekowe grusze co rosną pod domem kiedyś rodziły wspaniałe gruszki. Odkąd tu mieszkam jednak, drzewa dają maleńkie, ale wciąż słodziutkie gruszeczki.

Grusze są bardzo stare. Mają po kilkadziesiąt lat. To duże, wysokie, majestatyczne drzewa. Jestem ciekawa czy z tego odrostu wyrośnie drzewo, które da mi duże gruszki o takich samych walorach smakowych jak drzewo macierzyste.

Klucząc wśród zarośli mej ziemi odkryłam kolejne dzikie drzewa owocowe – młode drzewka. Zajmę się nimi. Wypielęgnuję w miejscach, w których urosły lub przesadzę w odpowiedniejsze.

Znalazłam także krzew głogu. Mam i czarny bez oczywiście. Moja ziemia zachwyca mnie swoim naturalnym bogactwem. Wczoraj miałam sposobność spróbować swoich poziomek. Kozy i konie nie wyjadły wszystkich krzewinek. Owocują i kwitną jednocześnie. Przeniosłam kozy w dalsze miejsce by nie zauważyły poziomek. Na mojej ziemi rośnie też dziki chmiel. Zupełnie nie wiem jak z niego zrobić piwo, ale kiedyś o tym pomyślę.

Siewki papryki urosły całkiem ładne, silne. Czas je przesadzić. Zastanawiam się czy od razu do gleby czy jeszcze pod dachem je potrzymać.

Pisklęta liliputki rosną w oczach. Już nie są tak maluśkie jak były, gdy je przyniosłam do domu. Mają się dobrze.
Zapewniłam im ciepło, czyste pudło, mnóstwo paszy, świeżą, letnią wodę. Dokazują lub śpią wyciągnięte dziobami na brzuszkach. Pociesznie to wygląda :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witajcie na moim blogu armio czytelników 😊

Zanim napiszesz coś głupiego, ODROBACZ SIĘ!!!

🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎

Do wrogów Indianki i Polski:
Treści wulgarne, kłamliwe, oszczercze, manipulacyjne, antypolskie będą usunięte.
Na posty obraźliwe obmierzłych gadzin nie mam zamiaru odpowiadać, a jeśli odpowiem - to wdepczę gada w błoto, tak, że tylko oślizgły ogonek gadziny nerwowo ZAMERDA. 😈

Do spammerów:
Proszę nie wklejać na moim blogu spamu, bo i tak zmoderuję i nie puszczę.

Please no spam! I will not publish your spam!